Planning Kerst en Oud - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Sander Kwakernaak - WaarBenJij.nu Planning Kerst en Oud - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Sander Kwakernaak - WaarBenJij.nu

Planning Kerst en Oud

Blijf op de hoogte en volg Sander

22 December 2017 | Tanzania, Arusha

Hallo allemaal,

hier dan alweer de tweede blog die ik ga schrijven vandaag!
Zoals in de vorige blog te lezen is het toernooi afgelopen en met kerst en oud heb ik vakantie om bij te kunnen komen.

Gisteren heb ik er dan ook volop van genoten. Eerst samen met Gloria geluncht bij Africafé en daarna lekker aan het zwembad op een bedje liggen genieten van het weer. Daarna hebben we thuis het diner genuttigd en ons klaargemaakt voor een gezellige avond/nacht. Om alvast een beetje in de sfeer te komen hebben we eerst een spelletje gedaan (Kingsen) Daarna zijn we met de taxi rond 23.30u vertrokken richting Via-Via. Dat is één van de vele uitgaansgelegenheden die hier zijn. Via-Via is eigenlijk een soort stadspark waar dan 3 verschillende overkoepelde schuren (aantal palen met een dak erboven ofzo) met karaoke, een live-band en een dj. Hier is wel te zien dat bijna alle Tanzanianen wel losse heupen hebben, maar ook wel eens een beetje opdringerig kunnen zijn. Voor iemand zoals ik die niet echt een dansmarieke is en een hoog verantwoordelijkheidsgevoel over anderen heb, zou je zeggen dat het niet echt "The place to be" is. Maar toch is zo'n avond/nacht wel heel erg leuk om mee te maken. Om ongeveer 3.15u vonden we het genoeg voor vandaag en gingen weer op weg terug naar huis. Eenmaal thuis aangekomen hebben we nog even met zijn 5'en in de woonkamer gezeten en wat gedronken (water dit keer) en toast met kaas op om de maag een beetje te vullen. Uiteindelijk lagen we ongeveer om 4.00u in bed.
Waar ik had gehoopt behoorlijk uit te kunnen slapen na zo'n lange nacht, was ik echter om 6.45 alweer wakker met een knorrende maag die riep om een ontbijt. Eenmaal uit bed en met ontbijt voor mijn neus werd ik gelukkig vrij snel wakker.

Over 3 dagen is het alweer kerstmis en ook hier gaan wij dat op de één of andere manier vieren. Je merkt wel dat het hier minder commercie is dan in Europa, maar toch kom je zo af en toe een verdwaalde Santa Clause tegen. 1e kerstdag staat op de planning om met de 5 overgebleven vrijwilligers lekker uit eten te gaan bij een restaurant dat naast een aantal lodges ligt. 2e kerstdag vieren we hier thuis een groot feest met 250 mensen die eigenlijk niet de middelen hebben om dit te vieren. Mama organiseert speciaal voor hen dit grote feest en ook wij zijn uitgenodigd! :)

Op 27 december ga ik voor 5 dagen op safari met 2 Italianen, 1 Engelse en 1 iemand uit Israël. Allereerst zullen we naar Tarangire gaan, vervolgens gaan we naar Serengeti. Daar blijven we 1,5 - 2 dagen, om vervolgens onze weg te vervolgen naar Ngorongoro. Na deze krater gaan we op de laatste dag naar Lake Manyara om vervolgens laat op de middag op 31 december weer in Arrusha te arriveren. Ik ben wel heel benieuwd naar deze safari, vooral ook omdat wij gewoon in tenten gaan slapen en het (uit ervaringen van de meiden hier) wel eens kan voorkomen dat je tent een nachtelijk bezoek krijgt van hyena's, een buffel of zelfs leeuwen. Gelukkig zijn zij allen (vooralsnog) levend teruggekomen, dus ik heb er vertrouwen in dat ze ook mijn body onaangetast laten.

Zoals gezegd kom ik op 31 December (oudjaarsdag) laat op de middag terug in Arusha. Op dat moment is alleen Leah in het vrijwilligershuis en wij zijn samen uitgenodigd om oud en nieuw te vieren bij de zus van Imma (een leeftijdsgenoot van mij die ook voor Future Stars Academy werkt). Een feest waar ik ook nu al naar uitkijk!

Verder ben ik mij ook nog aan het oriënteren om na oud en nieuw nog een paar dagen naar Moshi te gaan. Moshi is een stad/dorp dat aan de rand van de Kilimanjaro ligt. hiervandaan wil ik dan graag een wandeling maken naar het eerste kamp op de Kilimanjaro (dat is ongeveer 1 dag wandelen). De dag erna ga ik dan kijken of ik naar de hotsprings of iets kan gaan.

Dan kom ik waarschijnlijk zo rond 6 januari weer terug en dan beginnen alweer mijn laatste 3 weken in Arusha.. In deze periode zal ik mij denk ik voornamelijk bezighouden met de administratieve processen in de organisatie en kijken waar en hoe er eventueel nog verbeteringen plaats kunnen vinden.

Inmiddels zijn er alweer 5 van de 10 weken voorbij. De tijd vliegt hier echt zo hard, dat is bijna niet te geloven..

  • 22 December 2017 - 16:36

    Tineke:

    Geweldig weer, genoten van je verhaal.
    Sander, hele mooie en bijzondere kerstdagen voor jou
    in Tanzania. ( wat zou ik graag even om een hoekje kijken )
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Voor vrijwilligerswerk ben ik van 16 november tot 26 januari in Arusha, Tanzania. Hier help ik Future Stars Academy met de organisatie van de East African Chipkizi (youth) Cup, geef ik trainen aan de U9 en U17 en ga ik in Januari kijken of er dingen verbeterd kunnen worden in de administratieve huishouding.

Actief sinds 10 Dec. 2017
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5722

Voorgaande reizen:

16 November 2017 - 26 Januari 2018

De reis naar Tanzania

Landen bezocht: